Haber TV'lerinin sahipliğinde büyük dönüşüm

...

                                                                          Faruk BİLDİRİCİ / 25 Mayıs 2024

     Türkiye’de haber kanallarının sayısı sürekli artıyor. Yayına yeni başlayan Ekol TV de bir haber kanalı. Sahibi ise bir zamanlar Forbes dergisinin dünyanın en zengin 500 işinsanı listesine giren Azerbaycan kökenli Mübariz Mansimov.

    Türk vatandaşlığına geçtikten sonra Gurbanoğlu soyadını alan Mansimov, Türkiye’de en az 23 şirket kurmuş; Erdoğan ailesiyle de ticari ilişkiler içine girmişti. “FETÖ’ye yardım” suçlamasıyla bir yıl kadar Silivri Cezaevinde kalmıştı. Suç örgütü lideri Sedat Peker, Eski İçişleri Bakanı Mehmet Ağar'ı, Mansimov'a "kumpas kurmak ve sahibi olduğu Yalıkavak Marina'ya el koymak” ile suçlamıştı.

   İlişkileri, ticari serüveni iniş çıkışlarla ve bilinmeyenlerle dolu olan Mansimov, İsmail Saymaz’ın medya sektörüne neden girdiği sorusunu yanıtlarken “en azından hakkımdaki asılsız haberlere cevap verebileceğim” ve “Sesimi duyurmak istiyorum” demişti.

    Mansimov, haber TV’leri sahipleri listesine eklenen son isim ama işinsanları akını var bu alana. Haber kanallarının sahiplik listesini buldum, güncelledim. Yayıncılıktan gelen, salt yayıncılık sektöründe olan haber kanalı sahibi sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor:

A Haber: Kalyon Holding / Ömer Faruk Kalyoncu

Akit TV: Akit Medya Grubu / Mustafa Karahasanoğlu, Nuri Karahasanoğlu

Bengü Türk: Kutup Yıldızı / Ahmet Turgut (MHP)

Habertürk / Bloomberg HT: Turgay Ciner

CNN Türk: Demirören Medya /Yıldırım Demirören

EKOTÜRK TV: Cengiz Özdemir / Ahmet Faruk Karslı

Ekol TV: Palmali Holding / Mübariz Mansimov 

Flash Haber TV: Göktuğ Multimedya / Eser Göktuğ Okan ve Özge Göktuğ Güleç

Haber Global: Elnur Abdullayev, Mammad Gulmammadov (Azerbaycan sermayesi)

Halk TV: Cafer Mahiroğlu

Kanal 7/ Ülke TV: Beyaz Holding / Zekeriya Karaman

NTV: Doğuş Holding / Ferit Şahenk

KRT TV: Fırat Bozfırat

Sözcü TV: Mega Ajans / Burak Akbay

TV Net: Albayrak Medya grubu

TV100: Gülseven Medya Grubu / Necat Gülseven

TGRT Haber: İhlas Medya Grubu / Mücahid Ören

Tele 1:  Tele 1 Prodüksiyon / Merdan Yanardağ

TV5: Anadolu Radyo ve Görüntü Hizmetleri (Saadet Partisi)

24 TV: Türk Medya / Zeki Yeşildağ

Ulusal TV: Adnan Türkkan (Vatan Partisi)

    Görüldüğü gibi, son yıllarda haber kanalı sahibi olan bazı işinsanları öyle bilindik isimler de değil. Aniden ortaya çıkıp, televizyon sahibi oluyorlar; hatta ortalığa para saçıp “Medya Grubu” kuruyorlar. Bazılarının arkasında farklı isimler olduğu söyleniyor ama doğrulanamıyor da.

     Böyle olunca da şeffaf ve güvenilir olması gereken habercilik, şaibeli bir alana dönüşüyor. Aniden milyonlar yatırıp medya sektörüne giren bu işinsanlarının amacı halkın doğru bilgilenmesini sağlamak, haberciliğin kendi kalitesini artırmak olamaz. “Sesini duyurmak” dedikleri, haber kanalı üzerinden güç ve prestij devşirme...